میز کار (WT)

مقدمه:

برای آنکه در کار با قطعات اپتیکی و لیزر به کار حرفه ای نزدیک تر شوید و دقت کارتان بالاتر رود و شکل واقعی تر یک محقق را پیدا کنید باید یک میزچه اپتیکی داشته باشید که قطعات روی آن نصب شوند. در آزمایشگاههای تحقیقاتی میزهای اپتیکی مخصوصی را می بینید که طراحی پیچیده ای دارند و ممکن است مجهز به امکاناتی از قبیل دمش هوا برای پایدار کردن سطح میز باشند. معمولا میزهای اپتیکی روی سطحی بدون ارتعاش قرار می گیرند و تمام اینها برای این است که شرایط اطراف قطعات را تکان ندهد. این تکانهای کوچک خصوصا در آزمایشهایی که تداخل نور مطرح است اهمیت پیدا می کند. معمولا قطعات اپتیکی با پیچ روی میز محکم می شوند تا پایدار شوند. میزهای بزرگ باید دارای ساختار لانه زنبوری باشد تا انعطافی نداشته باشد و به مرور زمان میز خم نشود.

نکاتی درباره میز و میزچه اپتیکی:

میزچه اپتیکی باید محکم و غیر قابل انعطاف باشد. باید قابلیت آنرا داشته باشد که قطعات روی آن محکم نصب شوند. باید به نحوی باشد که با ارتعاش محیط اطراف قطعات روی آن نلرزند.

 

معرفی میزچه موجود:

میزچه اپتیکی که در اختیار شما است شامل ورقی از جنس فلز است که آهنربا را بگیرد. این ورق روی یک تکه چوب غیر قابل انعطاف و در عین حال ظریف قرار گرفته است. قطعات در این مجموعه با آهنربا روی آن قرار می گیرند و بر این اساس کل میزچه قابل با قطعات قابل حرکت است. برای نصی قطعاتی که باید حتما افقی قرار گیرند مثل عدسی، قطعه ال مانندی تهیه شده است تا بتوان قطعه را روی آن با آهنربا نگه داشت.

 

ملاحظات استفاده:

–       چون این قطعه دارای آهنربا است در صورت داشتن هرگونه معذوریت احتیاط کنید.

–       قطعه را در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای بیش از حد قرار ندهید.

–       به قطعه فشار نیاورید و به آن ضربه نزنید.

–       می توانید با ماژیک وایت برد روی ورق فلز خطوطی که برای اندازه گیری لازم دارید رسم کنید.

نمونه آزمایشهایی که از این قطعه استفاده می کند:

تقریبا تمامی آزمایشها از این میزچه بهره می برند و باعث بهبود کیفیت آزمایش و امکان ثبت اثرات تداخلی نور و دیگر آزمایشهای حساس را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *